Cine nu a facut un imprumut in banca macar odata? Nu exita sondaje 100% reale, insa exista o sana foarte mare ca romanii in proporti de 70% sa aiba un credit in banca? Ce se intampla cand ratele nu sunt platite la fix? Dar cand se iveste un litigiu bancar? De cele mai multe ori, consumatorul de rand nu poate raspunde la aceste intrebari, deoarece nu are educatie financiara, insa un expert CSALB poate sa lamureasca totul. CSALB este o entitate independenta, apolitica, non profit, de interes public, infiintata prin Ordonanta Guvernului nr.38/2015. Scopul CSALB este de a administra infrastructura necesara solutionarii alternative a litigiilor (SAL) dintre consumatori si institutiile financiar-bancare in mod echilibrat, rezonabil, rapid si in afara instantei, prin colaborare cu experti in domeniul financiar-bancar (Conciliatori) care, in functie de procedura aleasa de parti, pot propune sau impune o solutie de rezolvare a litigiului.
Educatia financiara ar trebui sa existe in conceptul tuturor romanilor care doresc sa aiba parte de beneficii pe termen lung in urma unui contract bancar.
De asemenea, este important sa actionati daca gasiti o eroare in contul vostru. Da, este important sa actionati rapid si sa ramaneti la curent cu problema, chiar daca nu primiti o solutie de la prima persoana pe care o contactati. Amanarea nu va va ajuta cazul acesta si aveti sanse mult mai mari de a rezolva problema daca actionati rapid si sunteti persistent.
Inainte de a incepe, identificati toate metodele de contact pentru departamentele de servicii pentru clienti ale bancii voastre.
Daca problema este legata de o plata ipotecara sau de o investitie, nu doriti sa incepeti sa vorbiti cu cineva care se ocupa de conturi curente si apoi sa ajungeti sa fiti rasturnat intr-o bucla de transferuri telefonice de la un departament la altul.
Arunca o privire mai intai la contactele de pe site-ul bancii tale si noteaza toate cele care par relevante pentru problema.
Caravana online CSALB este o solutie foarte buna pentru cei care doresc sa solutieneze litgii si sa primeasca educatia financiara ideala de la profesionisti. Filmuletele gratuite CSALB prezinta cazurile in mod corect si ofera o perspectiva vasta tuturor celor care vor sa aplice astfel de practici.
Desi poate parea ca banca este de vina initial, asigurati-va ca intelegeti pe deplin problema si cum s-a intamplat. Fiti deschis sa acceptati ca este posibil sa fi fost vinovat sau ca termenii contului vostru sunt diferiti de modul in care ati inteles termenii.
Acest lucru va va ajuta sa evitati problema din nou in viitor si poate avea ca rezultat ca reprezentantul bancii sa fie mai deschis sa rezolve problema in favoarea voastra, iar tot ceea ce s-a intamplats a nu fie decat un avertisment.
Daca banca ofera o oarecare clementa intr-o problema, asigurati-va ca aratati apreciere fata de act, deoarece acesta poate avea un impact de durata asupra politicilor viitoare.
CSALB reprezinta o adevarata autoritate care poate ajuta consumatorii aflati in dificultate cu banca. Avand aceasta resursa la indemana in mod gratuit oricine poate vizita site-ul CSALB pentru informatii si sfaturi utile!