info

Criza de transport maritim afectează multe domenii

Anul acesta a fost și este în continuare o mare provocare pentru comerțul global, și asta pentru că industria navală a înregistrat o cerere fără precedent. Specialiștii sunt de părere că niciun fel de pregătire nu ar fi fost suficientă pentru a contracara criza de transport maritim care se preconizează că se va extinde până în 2022.

Țări precum Thailanda și Maldive au avut un impact semnificativ, dată fiind dependența lor de această formă de transport. Între timp, țările și companiile care livrează produse esențiale au cunoscut o creștere. Pe de altă parte, companiile masive de transport maritim au încercat să își îmbine strategiile pentru a face față creșterii cererii. În prezent, Organizația Maritimă Internațională și alte instituții precum Conferința Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare lucrează pentru a contribui la realizarea unui comerț intern mai bun și mai durabil.

Cu toate acesstea, din cauza pandemiei, industria navală globală a fost afectată mai mult decât orice altă industrie. Economia globală, exportatorii, importatorii și alte părți interesate încearcă să ia decizii corecte corecte în ceea ce privește transportul de marfă. A existat o schimbare semnificativă în ceea ce privește modul în care operează companiile de transport maritim, modul în care cumpărătorii iau decizii, dar și costul general al transportului.

Ce impact a avut pandemia asupra industriei de transport maritim?

Într-o perioadă de globalizare, țările nu sunt doar interconectate, ci și interdependente. Asta înseamnă că orice eveniment care are loc într-o parte a lumii va avea un efect domino asupra tuturor celorlalte părți. De data aceasta, lumea suferă de o altă criză globală din cauza virusului Corona. Toate aspectele industriei de transport maritim au suferit, de asemenea, din cauza acestei crize.

Ca urmare, producția s-a oprit în primă fază din cauza lipsei cererii și a rămas oprită destul de multe luni. Într-o lume globalizată, dacă o țară își oprește exportul, atunci asta ar afecta și alte țări. În situația aceasta, China a fost centrul virusului și și-a închis exportul. Multe țări s-au bazat pe comerțul cu China, deoarece China este țara cu cel mai mare export global. Criza cauzată de virus în China a întrerupt aprovizionarea multor țări, iar acesta a fost motivul inițial pentru care industria de transport maritim a cunoscut un imens eșec, iar eșecul acesta și-a pus amprenta asupra modului în care proprietarii de afaceri își desfășoară activitatea, indiferent că vorbim de industria medicală, farmaceutică, industria de bunuri de consum, printre care și produse premium precum alcool, cafea, tutun și narghilea electronică și continuând apoi cu industria alimentară și industria vestimentară.

Impactul crizei globale asupra logisticii internaționale

Criza globală afectează fiecare industrie în parte, iar acest lucru este valabil și în ceea ce privește Logistica. Companiile din întreaga lume se confruntă cu probleme care generează efectul tipic de spirală, iar criza nu ocolește logistica. Pentru orice tip de afacere, logistica este foarte necesară. Totuși, în timpul unei crize globale, logistica devine dificil de gestionat. De aceea, multe organizații sau companii tind să se folosească de serviciile oferite de expeditori. Mai mult, există o scădere a cifrei de afaceri și companiile observă numeroase falimente, prin urmare se încearcă reducerea costurilor de bază. La rândul lor, și companiile de logistică trebuie să elaboreze un plan sau o strategie pentru a reduce costurile.

Într-un final, pandemia a făcut ca industria maritimă să cunoască o criză globală fără precedent. Cu toate acestea, companiile caută soluții inteligente pentru a contracara blocajul transportului. Între timp, industria de transport maritim s-a confruntat cu o cerere copleșitoare pe care se străduiește în continuare să o îndeplinească. Atât expeditorii, cât și comercianții își unesc și își concentrează eforturile pentru a satisface cererea masivă. Deținătorii de afaceri trebuie să își adapteze practicile, să opteze pentru metode de expediere unice și să acorde o atenție aparte schimbărilor din industria de expediere.